Khamis, 19 Disember 2013

Dengan Nama Ini Ku Berdiri...

Assalamualaikum.


Alhamdulilah,kembali menemui pencinta ilmu.Terima kasih kepada semua yang memberi sokongan kepada bloq Tinta Seorang Pencari.

Bermulanya kehidupan insan ini,dengan izinNya 19 Disember 1993 jam 1.37 petang dilahirkan ke dunia.Diberi nama Nurul Farhana Binti Md Yusoff yang bermaksud cahaya kegembiraan atau kebahagiaan.Moga dengan maksud nama dapat menjadi seorang insan yang dapat membahagiakan orang disekelilingnya dan memberi sebuah harapan yang baik.Dengan nama ini ku bermusafir dibumi Allah ini.Segala yang dipinjamkan olehNya.

Seorang sahabat pernah berkata,kita bermusafir di bumi Allah membawa harapan ibu bapa kita dan kita sebagai khalifah Allah.Besarkan tanggujawab itu,sedarlah wahai anak jika mereka masih bersama kita di dunia ini.Hargailah mereka dengan sebaik mungkin.Bertanyalah khabar mereka.Sesibuk mana pun kita,muhasabah diri kita saat mereka menjaga kita dahulu.Kadang apabila telefon ummi,ummi tanya bila nak balik rumah?.Maaf ummi,banyak kerja kat kampus.Kadang sanggup ponteng kelas.Rindunya mereka kepada kita.Kadang mereka tak bersuara kepada kita.Tapi menghantar doa kepada Allah untuk menjaga kita disini dan walau dimana sahaja kita berada.

Setelah 20 tahun hidup di dunia.Pelbagai ujian,perasaan gembira,sedih dilalui.Apa yang ku telah sumbangkan untuk agama? Sangat sedikit,mungkin tak nampak dan mungkin tiada.Kini fasa yang baru mungkin untuk berubah ke arah dengan lebih baik.Banyak lagi yang perlu dipelajari,difahami,diteliti dan dirasa sendiri.Harapnya masih ada harapan untuk semua itu.Epilog masa silam mengajar sebuah kehidupan yang lalu.Mereka boleh mentafsir kita dengan pelbagai kata,hakikatnya kita sahaja yang tahu tentang diri kita dan Allah lebih mengetahui apa yang ada dalam hati dan fikiran kita.Moga Dia 'pegang' hati kita untuk terus beribadat kepadanya.



(Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia).





Akhir kata,terima kasih,syukran jazilan kepada semua yang memberi ucapan dalam Facebook,dalam kelas dan dekat cafe.Semua sporting , ana pula yang segan :)
Semoga Allah menjaga kita semua,
Terima kasih yang tidak terhingga kepada Umi Abah ,kakakku 3 orang,seorang abang dan seorang adik.
Anak-anak saudara ana,Syasya,Syahmi,Nuha,Hanan,Irfan moga membesar menjadi insan yang soleh dan solehah
(in sha Allah bertambah lagi..hehe)




Pesanan ini sangat terpahat di hati,
Ada maksud yang ingin disampaikan,


Salam perjuangan buat semua,

Dari:
Penulis yang cukup umur,
^__^


Catat Ulasan