Rabu, 17 September 2014






Assalamualaikum....

“There is no rule that says that you have to do everything perfectly and in one shot. What should be expected from you is for you try your best. You will find that in trying your best, you will fall short and that is okay. That is just you being human’’
-Bro Aiman Azlan-


’That is okay’’ kerana kita insan yang tak pernah lari dari buat silap sama ada kita sedar atau tidak. Fahamilah dan hadam kisah kehidupan kita. Mengapa kita berada di tempat yang kita ada sekarang? Persoalkan itu kepada diri kita. Kita juga manusia biasa, biasa marah, mengeluh, menangis kerana itu asam garam kehidupan yang kita lalui.

Dalam ukhwah itu ada ‘bond’ yang tercipta. Kita yang diibaratkan seperti ‘electron’ yang ada dalamnya. Apabila ‘electron’ hilang daya keupayaan, jadilah seperti ‘reduction process’ yang menerima ‘electron’ itu dengan baik dan cuba membantu sebaik mungkin. Jangan pula menjadi ‘electron’ yang hanya ada dikala senang, ketika kita susah ‘lost connection’ tiba-tiba.

Rebah atau Langkah? Kalau kita rebah siapa yang ada disisi kita ketika itu. Ketika kita rebah diri kita sendiri bagaimana? Menyalahkan diri sendiri sepenuhnya? Tidak! Pesanku, jangan pernah kamu lemah dan rebah dengan jalan yang kamu pilih. Percayalah  setiap gerak hati, gerak tangan, langkah kaki, degup jantung tak kan pernah bermakna tanpa cinta dari Dia. Hebat kamu dimata manusia tiada guna kawan, cantiknya kamu dek pujian manusia tak kemana. Semuanya datang dari Allah, jagalah amanah yang Dia berikan itu dengan sebaiknya. insyaAllah.

Jika kamu menginginkan kebahagian dalam kehidupanmu, syukurilah apa yang ada dalam kehidupanmu sekarang. Tak usah membandingkan kehebatan yang ada pada orang lain tapi tiada padamu. Itu yang terbaik untuk dia dan ini yang terbaik untuk kita. Kenapa aku yang selalu diuji? Sebab Dia sayangkan kamu sahabat. Sabarlah, yang baik itu bukan senang untuk hadir.




Langkah atau Rebah?

Terpulang!

Tinta Seorang Pencari
Kerana Cinta Dia Itu Benar


Tiada ulasan: